Doelgroepzwemmen

Aquajogging

Wil jij je zich fitter voelen? Lekker in je vel zitten? Dan is AquaJogging echt iets voor jou! Met Aquajogging train je al je spieren in het water. De lessen worden gegeven in diep water waardoor je beweegt zonder enige impact op het lichaam. Je loopt zonder de grond te raken en profiteert van de tegendruk die het water geeft. Op een intensieve wijze doe je oefeningen voor armen, benen en buik. Iets voor jou? AquaJogging is voor iedereen toegankelijk: jong, oud, getraind of ongetraind? Iedereen kan meedoen!

AquaConditie

AquaConditie richt zich op het verbeteren van het algehele uithoudingsvermogen, ofwel het verbeteren van je conditieniveau, door middel van conditionele zwemvormen. Tijdens deze training worden verschillende zwemslagen en losse oefeningen met elkaar afgewisseld om zo een optimaal rendement uit deze conditioneel intensieve training te behalen. Tijdens de les wordt ook gekeken naar de techniek en uitvoering van de verschillende zwemslagen.

AquaVaria
Dit programma is onder andere gebaseerd op de algemene dagelijkse verrichtingen uit het dagelijks leven (ADL’s). Denk hierbij aan reiken, draaien, zitten en staan. Met oefeningen in water, op passende muziek, versterken we je spieren en gewrichten, zodat alledaagse bewegingen makkelijk uitgevoerd kunnen worden. Hierbij houdt het programma rekening met onder andere de kracht, lenigheid en snelheid van iedere deelnemer. Kortom je blijft actief, fit en vitaal!
Ouderen zwemgym

Lekker bewegen in het water. Bij gezond ouder worden hoort bewegen. Door de opwaartse druk van het water is de schokbelasting minimaal. Uw spieren, botten en gewrichten blijven lekker soepel. Het is beslist niet nodig om te kunnen ‘zwemmen’ om deel te nemen aan deze gymnastiek in het water. Op verzoek is er ook hulp aanwezig in het water of bij het aan- en uitkleden. Na afloop heeft u zelfs de mogelijkheid om van een heerlijke maaltijd te genieten bij Haersmahiem Buitenpost.

Ouder-en-kind-zwemmen

Een heerlijk moment om samen te genieten en alle aandacht te richten op je kindje tijdens het ouder-en-kind-zwemmen. Bovendien is het ook heel goed om je kind zich veilig en vertrouwd te laten voelen in het water waardoor het gemakkelijker leert zwemmen op latere leeftijd. Kleine kinderen bezitten natuurlijke reflexen die ervoor zorgen dat ze geen water inslikken bij het onder water gaan. Tijdens baby- en peuterzwemmen leert een kind samen met de ouder op plezierige wijze de mogelijkheden van het water kennen. Baby- en peuterzwemmen is dan ook vooral bedoeld om kinderen snel vertrouwd te laten raken met het water. En heel belangrijk: baby- en peuterzwemmen versterkt de band tussen ouder en kind door het continue huidcontact tijdens de les. Het ouder-en-kind-zwemmen is ook erg leuk voor grootouders en hun kleinkind! Kom gerust eens meedoen, opgeven vooraf is niet nodig! 

Fiftyfit zwemmen

Bij gezond ouder worden hoort bewegen. Wie regelmatig beweegt blijft langer mobiel. Het sporten in water heeft veel voordelen. Door de opwaartse druk van het water is de schokbelasting minimaal. Je spieren, botten en gewrichten blijven lekker soepel. De trainingen vinden plaats in groepsverband. Je kunt ontspannen werken aan je lenigheid, uithoudingsvermogen en kracht voor een gezonde toekomst.

Let op 3 december start een nieuwe groep! Iedere donderdag van 13.45-14.30 uur. Welkom!

Stuur ons een bericht

14 + 12 =

Aanmelden nieuwsbrief

Contact

Kuipersweg 74b
9285 SW  Buitenpost

T: 0511 - 54 31 80
E: info@dekuipe.nl

Share This